מדריך קניה אמזון

אודות אמזון

אמזון הוא אתר הקניות אונליין הגדול בעולם. זירת מסחר זו התחילה במקור כאתר למכירת ספרים כשבהמשך האתר פיתח את הפלטפורמה היעילה, המוכרת והאהובה על הגולשים כדי להתרחב ולמכור מוצרים נוספים, מה שהפך במהרה להצלחה מסחררת. אמזון הפכה למעצמת קניות אונליין ולה בסיסים מקומיים ברחבי העולם. אמזון אמנם טרם הקימה סניף בישראל אך החל מסוף 2019 ניתן לקנות מספקים ישראלים כאן בארץ. המדריך המפורט הבא יעשה לכם סדר והיכרות עם הפלטפורמה המצליחה בין אם אתם קונים מתחילים או ותיקים יותר.

איך נרשמים לאמזון?

ניתן להירשם לאתר כמובן ללא עלות כספית, אמזון מרוויחה מספיק כסף ואינה זקוקה לדמי הרשמה. בכניסה הראשונית ניתן להגדיר שפת אתר מועדפת כאשר ברירת מחדל היא אנגלית ואתם יכולים לשנות את השפה לעברית, איך שנוח לכם. לאחר שבחרנו בשפה הרצויה ניתן להירשם ע”י לחיצה בכפתור ההרשמה “התחל כאן”.

כעת תעברו לעמוד ההרשמה בו תצטרכו למלא פרטים בסיסיים הכוללים שם משתמש אימייל וסיסמא (חשוב להשתמש במייל אמיתי בו אתם משתמשים באופן קבוע). עם ביצוע ההרשמה וביצוע האימות במייל הצטרפתם רשמי למיליוני המשתמשים של אמזון וכעת יש לכם את האפשרות לגלוש בכל האתרים המקומיים של אמזון, אם זה בבריטניה, גרמניה, ארה”ב ועוד.

חיפוש מוצרים באמזון

  1. חיפוש באמצעות תיבת החיפוש – חיפוש כללי הכולל השלמה אוטומטית ברגע שאתם מתחילים לכתוב את שם המוצר כדי להציג לכם תוצאות רלוונטיות. ברירת המחדל של התיבה היא חיפוש בכל הקטגוריות – ניתן לראות זאת מצד שמאל לתיבה כשרשום ALL כשניתן לשנות את ההגדרה ולבצע את החיפוש בתוך קטגוריה.
  2. חיפוש באמצעות קטגוריות – חיפוש דרך התפריט הראשי בו מוצגות קטגוריות של מוצרים – אם זה ביגוד, רכב, מוצרים לילדים ועוד. באמזון ישנה היררכיית מוצרים ברורה ומפורטת כך שניתן לנווט בין הקטגוריות הראשיות ותתי הקטגוריות ולחפש את המוצר הרלוונטי דרך ניווט זה.

סינונים שימושיים:

לאחר שביצענו את החיפוש ניתן לסנן את התוצאות על מנת למצוא את המוצרים הרלוונטיים ביותר (בד”כ החיפוש הראשוני מציג לנו אלפי תוצאות ואנו מעוניינים בתוצאות הכי טובות עבורנו). ברירת המחדל ממיינת את המוצרים לפי רלוונטיות ואפשרויות הסינון אשר מופיעות בסרגל הצידי כוללות בין היתר:

  • משלוחים: משלוח חינם, משלוח לישראל, אמזון פריים (לקוחות הזהב של אמזון ), מותג, דירוג מוצר ומצב המוצר (אם חדש מהקופסא, אם במצב חדש, משומש ועוד).
  • סינונים כלליים בהתאם לסוג המוצר. למשל אם אנו מחפשים בגדים, יוצגו לנו אפשרויות של בגדים לנשים/גברים/ילדים, מידות שונות ועוד.

טיפים לקניה חכמה של מוצר באמזון

ביקורת – חוות דעת גולשים

כמו בכל קניית מוצר היום, בין אם מדובר בחנות פיזית או בחנות אונליין מוטב לבדוק קודם את חוות הדעת של אלה אשר התנסו במוצר. ההמלצה היא לבחור במוצרים עם כמות ביקורות גבוהה אשר תיתן לנו חוות דעת בעלת “בשר” זאת כמובן לצד דירוג גבוהה, כשהאידיאל הוא לסנן מוצרים בעלי דירוג כוכבים של 4 ומעלה. חשוב גם להסתכל בפועל על הביקורות הטקסטואליות ולא רק על הכוכבים על מנת להבין את היתרונות והחסרונות של המוצר. אם מספר קונים טוענים כי יש למוצר בעיה X אז זה משהו שצריך לקחת בחשבון.

משלוחים ומיסים (משלוח חינם בקניה מעל 49$)

ראשית כל יש לבצע בדיקה אם המוצר נשלח לישראל. זה שהמוצר קיים באתר לא אומר שהוא זמין למשלוח לארצנו, כך אל לנו להתלהב בטרם עת. במידה והוא אכן שולח לישראל – מעולה. כעת רק חשוב לדעת מהי העלות וזמני המשלוח. יש לציין כי המחיר באמזון לרוב הוא סופי והוא כולל את עלות המכס במידה והמוצר עובר את רף המכס.

החל מספטמבר 2019 – אמזון השיקה שירות משלוח חינם בקניה מעל 49$ עבור הצרכן הישראלי.

מתי נצטרך לשלם מיסים?

עלות המוצרמע"ממס קניהמכס
עד 75$פטורפטורפטור
75$-500$חייב (17%)חייב במידה והמס חל על המוצרפטור
501$-1000$חייב (17%)חייב במידה והמס חל על המוצרחייב במידה והמס חל על המוצר
1000$ ומעלהחייב (17%)חייב במידה והמס חל על המוצר כמו יבואן מסחריחייב במידה והמס חל על המוצר כמו יבואן מסחרי

בחלק מסוים בקטגוריות המוצרים יש צורך בתשלום מכס או/ו מס קניה כאשר העלות משתנה בין מוצר למוצר. למידע נוסף ניתן להיעזר במדריך המיסים שלנו:
מדריך מכס ותשלומי מיסים על קניות באינטרנט

מחיר

כמובן שהמחיר הוא אולי הפרמטר שהכי מעניין אותנו בעת קניית מוצר מחול, הרי אם הוא היה זמין לקניה בזול בארץ היינו קונים אותו כאן ללא צורך במשלוח. בבואנו לקנות מוצר ואנו רואים את המחיר חשוב לבדוק כמה דברים:

  1. באם המוצר זול מדי חשוב לבדוק אם המוצר הוא אכן המוצר המקורי ולא מדובר בחיקוי עלוב
  2. לבדוק את איכות הסוחר (נרחיב על כך בהמשך) ולראות אם הוא אכן ספק פעיל ואמין או שמא אחד בלי מידע או עם ביקורות שליליות.
  3. לוודא כי המוצר מגיע במצב חדש ולא מדובר במוצר משומש (כמובן במידה ואנו מעוניינים לרכוש אותו במצב חדש)
  4. כמובן יש לקחת בשקלול המחיר את עלויות המשלוח והמיסים אשר צוינו לעיל.

תכונות המוצר

לכל מוצר באמזון יש פירוט תכונות של המוצר, כגון: גודל, חומר, צבע ועוד. חשוב לבדוק אם תכונות המוצר שמצאתם אכן עונות על הצורך שלכם.

תיאור המוצר

כאן ישנו פירוט נרחב יותר על המוצר, הסבר על הפונקציונליות שלו ואופן השימוש, תמונות, סרטונים ועוד.

אמזון פריים - מה זה?

אמזון פריים זהו שירות פרימיום עבור לקוחות אמזון – מועדון לקוחות אשר משלם דמי מנוי חודשיים וזה מאפשר ללקוחות הטבות שונות ברכישת מוצרים ומנויים מבין כל שירותי אמזון השונים, לא רק בזירת המסחר, אלא גם במסגרת שירותי סטרימינג, ספרים אונליין ועוד. כמו כן, מנויי אמזון פריים נהנים ממשלוח מהיר יותר ואף ללא תשלום במשלוחים פנים ארציים ומקבלים הנחות מיוחדות לחברי המועדון בלבד. בנוסף, הלקוחות מקבלים גישה למבצעים חד פעמיים כחצי שנה לפני המשתמשים הרגילים באתר. אמזון עם מקיימת את “אמזון פריים דיי”, יום עם הטבות מיוחדות עבור חברי הפריים בלבד.

כמה עולה התענוג?

חודש ראשון בחינם ללא התחייבות ולאחר מכן בחירה במסלול חודשי קבוע של 12.99 $ לחודש או מסלול שנתי בעלות של כ-10$ בחודש – 119$ לשנה.

בחירת ספק אמין

חלק חשוב בתהליך בחירת המוצר הינו בחירת ספק אמין, כדי למצוא אחד כזה עלינו לבדוק מספר דברים:

  1. לבדוק מיהו הספק – האם מדובר במוכר פרטי או מותג? אין זה משנה אם מדובר בספק טוב, אך תמיד טוב לדעת אם מדובר במותג עצמו שמספק את הסחורה כך נוכל להיות בראש שקט יותר כי אין מדובר במוצר מזויף וכי מדובר בחנות מסודרת.
  2. פידבק על המוכרים – יש להסתכל על היסטוריית הפידבקים ולראות אם לסוחר יש דירוג גבוה. אין טעם לרכוש מספק בעל דירוג בינוני או נמוך. כשמדובר בקניית מוצר מחו”ל אין לנו מקום ללקיחת סיכונים מיותרים.
  3. יצירת קשר עם הספק – ניתן לשאול שאלות שונות ולקבל מידע טוב יותר אודות הרצינות והמקצועיות של הספק. אם הוא לא נותן לכם מענה, או מענה לקוני מוטב להתרחק ממנו ולבחור בספק אחר.

הגנת הצרכן

אמזון מוכרת וידועה במדיניות השירות המעולה שלה הפועלת לטובת הקונה, בין היתרונות של הגנת הצרכן:

  1. ניתן לבטל כל עסקה תוך חצי שעה מרגע ההזמנה דרך אזור ההזמנות וביצוע ביטול עסקה.
  2. ברגע שיש בעיה במוצר, כלומר אם קיבלתם מוצר לא נכון, מוצר שבלוי או ניזוק ניתן לקבל החזר כספי מלא כולל עלות המשלוח לישראל וכן עבור משלוח המוצר הניזוק חזרה לאמזון.

אופן רכישת המוצר

כמו בכל חנות אינטרנטית אחרת יש להוסיף את המוצר הנבחר לסל הקניות, וללחוץ על כפתור המשך לחיוב. במידה ולא מילאתם את הפרטים שלכם עם ההרשמה אז תצטרכו למלא כעת את הפרטים המלאים אודותיכם כגון כתובת מלאה, טלפון ועוד. לאחר מכן תצטרכו לבחור באופציית המשלוח המועדפת עליכם – סטנדרטי (9-14 ימי עסקים) מהיר יותר (7-10 ימי עסקים) ומשלוח אקספרס (3-6 ימי עסקים).

תשלום לאמזון

כרטיס אשראי – תשלום באמצעות כרטיס אשראי בינלאומי כמובן (מאסטרקד, ויזה, אמריקן אקספרס ועוד), כרטיס אשראי של אמזון או כרטיס אשראי נטען.

גיפט קארד – באמצעות גיפטקארד שקיבלתם או קופונים כלשהם.

לא ניתן לשלם באמצעות כרטיס אשראי מקומי או באמצעות הבנק (אפשרי רק בארה”ב בשלב הזה).

מעקב משלוחים

לאחר הרכישה אתם צריכים לקבל מייל אישור מאמזון כאשר תוכלו לגשת לאזור ההזמנות שלכם באתר דרך החשבון ולבחור באופציית ההזמנות שלי (“Your Orders”) ולראות את כל הפרטים אודות המוצר שרכשתם וכן מהו סטטוס המשלוח והאם הוא כבר יצא לדרך. כדי לעקוב אחרי המשלוח באופן מדויק דרך האתר של חברתParcel  זוהי חברת השילוח המרכזית שאמזון עובדת איתה דרך הלינק הבא:

tracking.i-parcel.com.

את החבילה דרך חברה זו תקבלו באמצעות דואר ישראל וגם שלך תוכלו לעקוב אחרי סטטוס המשלוח בלינק הבא:

מעקב משלוחים של הדואר

במידה והמוצר שלכם נשלח דרך חברת שילוח אחרת תוכלו לעקוב דרך הלינק הבא המרכז את כל ספקי המשלוח שעובדים עם אמזון:

ספקי משלוח של אמזון

פתיחת מחלוקת (דיספוט) באמזון

במידה והמוצר לא הגיע או אם יש איתו בעיה כלשהי – הסירו דאגה מלבכם. אמזון מספקת הגנה מעולה לצרכן, פשוט צריך לפעול לפי כללים, להגיש את בקשת המחלוקת ולאחר מכן תקבלו את המגיע לכם. כמו כן ניתן לפנות אל שירות הלקוחות של אמזון או ישירות לספק טרם פתיחת המחלוקת כי לעיתים ייתכן שמדובר בדבר קטן שתוכלו לקבל עליו מענה מהיר ופשוט יותר. על כל מקרה במידה ומצאתם כי הסיטואציה דורשת פתיחת מחלוקת יש לעשות זאת באופן הבא:

  1. פניה אל הסוחר עם הצגת הטענה שלכם.
  2. להמתין 2 עסקים לתגובה
  3. פתיחת הבקשה מותנית באחד מתוך התנאים הבאים:
  • המוכר לא שלח את המוצר תוך 3 ימים מרגע ביצוע ההזמנה (כלומר המשלוח כלל לא יצא לדרך) או שהמשלוח שיצא כבר אליכם לא הגיע אליכם תוך 30 יום.
  • קיבלתם מוצר תקול ללא קבלת פיצוי/החזר המספק אתכם מהמוכר.
  • המוצר אינו תואם את תיאור המוצר בחנות.
  • סירוב של המוכר לתת לכם פרטים למשלוח במידה ואתם מעוניינים להחזיר את המותר.
  • שילמתם מעבר למה שאתם צריכים והמוכר אינו מעוניין להחזיר לכם את מה שמגיע לכם.
  • בקשת הדיספוט הוגשה לא יותר מעבר ל-90 יום מתאריך האספקה המיועד (בהחלט מספיק זמן בשבילכם כדי להגיש את הבקשה).

כיצד מגישים דיספוט?

כדי להגיש את הבקשה יש להיכנס אל עמוד ההזמנות שלכם, לבחור במוצר הרלוונטי > עזרה > הגשת דיספוט > אישור.

טיפים לחיפוש מוצרים פופולאריים ודילים חמים

קופונים – את הקופונים יש לנצל במעמד התשלום. מידע נוסף:

למידע נוסף: www.amazon.com/Coupons.

המוצרים הנמכרים ביותר (אמזון בסט סלר) – עמוד ייעודי המציג את המוצרים הנמכרים ביותר באמזון, ניתן לסנן את המוצרים לפי קטגוריות.

https://www.amazon.com/Best-Sellers/zgbs

אמזון מוברס אנד שייקרס – המוצרים הנמכרים ביותר מבחינת אחוזים ב-24 השעות האחרונות

www.amazon.com/gp/movers-and-shakers.

המוצרים המבוקשים ביותר – המוצרים שנוספו הכי הרבה פעמים לרשימת המשאלות ועוררו עניין בקרב הקונים

www.amazon.com/gp/most-wished-for

עסקאות היום – מידע על עסקאות מעניינות, הטבות ומכירות חיסול של אותו היום.

www.amazon.com/gp/goldbox.

שירות לקוחות אמזון

כבר הזכרנו את העובדה שלאמזון יש שירות לקוחות מעולה אליו ניתן לפנות בכל שאלה ובקשה.

כך תיצרו קשר עם שירות הלקוחות:

היכנסו אל העמוד של מרכז שירות הלקוחות ובחרו בנושא הרלוונטי שלגביו אתם רוצים לעשות בירור.

בחרו את הדרך באמצעותה תרצו ליצור קשר עם השירות, אם זה באמצעות הטלפון, במייל או דרך צ’אט.

מספר הטלפון של השירות הוא:

+1-206-266-2992

נשמח לשמוע מה דעתך

Leave a reply

דילוג לתוכן