הזמנת פירות וירקות באינטרנט

עולם הקניות המקוון נמצא כעת בצמיחה גדולה בתחום שיווק הפירות והירקות. כיום בנוסף לשירותים המקוונים של ענקיות הקמעונאות בארץ (שופרסל, רמי לוי, מגה ועוד), קמו שירותים ייעודים להזמנת פירות וירקות טריים ישירות מהחקלאי לצרכן. שירותים אלה עונים על הצורך של לקוחות רבים אשר מעוניינים בפירות וירקות באיכות גבוהה, אותם במקרים רבים קשה להשיג ברשתות הרגילות (לרוב עניין של מזל).

בנוסף לכך, השירות אשר כולל הגעה של שליח עד הבית (בחלק מהשירותים אף באותו היום) הופך את הקניה לקלה וכדאית יותר. אמנם מוצרי האיכות עלולים להיות יקרים יותר, אך הידיעה כי אנו מקבלים מוצר איכותי “על בטוח” ישירות עד הבית הופכת את קניה למשתלמת יותר עבור מרבית הצרכנים.

מה חשוב לבדוק טרם הזמנת פירות וירקות אונליין?

טרם ההזמנה חשוב כמובן לוודא כי השירות מבצע משלוח לעיר שלכם, חלק מהשירותים הם משווקים עצמאיים קטנים המספקים שירות לטווח גיאוגרפי מצומצם. יש גם לוודא כי השירות מספק את הפירות והירקות בהם אתם מעוניינים ולבדוק מראש את הדברים הבאים:

  1. הזמנה – לוודא האם יש סף מחיר מינימלי להזמנה. יש שירותים שאינם מחייבים כלל סף מינימלי וישנם שירותים המחייבים סף של עשרות שקלים ואף מעל ל-100 שקלים.
  2. משלוח – כאן חשוב לוודא את זמן הגעת המשלוח מעת ביצוע ההזמנה, יש שירותים שמספקים מהיום להיום ויש כאלה שמספקים את המשלוח לפחות אחרי 24 שעות. כמו כן, יש לוודא את עלות המשלוח, חלק מהשירותים מספקים אותו בחינם, חלקם במחיר קבוע וחלקם במחיר משתנה לפי סך עלות ההזמנה.
  3. איכות המוצרים – מטרה עיקרית בשימוש בשירותים אלה הוא ליהנות ממוצרים באיכות גבוהה, אך במידה והמוצרים הם באיכות בינונית עד ירודה לא עשינו דבר. במידה והזמנתם ממקום מסוימים ואתם לא מרגישים כי מדובר בשדרוג רציני אנו ממליצים לכם להתנסות בשירות אחר – אתם צריכים לקבל בשירותים אלה מוצרים באיכות שיא.
  4. מחיר סופי – קחו בחשבון כי המחיר הסופי של ההזמנה יכול להשתנות, כי המחיר הסופי נקבע בסופו של דבר לפי המשקל של הפירות והירקות כך שהמחיר בהזמנה הוא מחיר מוערך.
  5. מדיניות החזרים – מוטב לדעת מראש מהי מדיניות ההחזרים של השירות, אם ניתן יש אפשרות להחזיר, כיצד זה מתבצע והאם מקבלים זיכוי מלא (על המשלוח לא יתקבל זיכוי).
  6. מוצרים אורגניים – לאלו מכם שחשוב לקבל פירות וירקות אורגניים מוטב לקרוא היטב את מדיניות החברה בנושא, ולבחון האם היא אכן אינה משתמשת בחומרים שונים המעמידים בספק את מידת “האורגניות” של הפירות והירקות.

שירותים מובילים (כולל יתרונות חסרונות בולטים*):

Yellow

שירות אספקת הפירות והירקות של Yellow יצא לדרך לפני כשנתיים. שירות זה אינו כולל משלוח, אלא הזמנת סל פירות וירקות דרך האתר וביצוע הזמנה דרך הסניף הקרוב אליכם בשעות שתבחרו במעמד ההזמנה.

יתרונות: ממשק הזמנה נוח מאוד, ניתן להזמין עד השעה 20:00 ולקבל את ההזמנה למחרת.

חסרונות: אין משלוח – צריך ללכת לסניף. מינימום הזמנה מעל 80 ₪.

Yellow

שוקבוק

שירות אספקת פירות וירקות טריים אשר הוקם ב-2016 על ידי חקלאים מרחבי הארץ אשר מספק גם שירות משלוחים עד הבית לכל חלקי הארץ.

יתרונות: מספקים אחריות יצרן וניתן להחזיר מוצרים ואף לבטל עסקה עד 3 שעות מעת קבלת המשלוח

חסרונות: שימוש בחומרי הדברה.

שוקבוק

שוקיט

שירות משלוחי פירות וירקות אשר הוקם ב-2017 שלאחרונה עם ההצלחה התרחב והתפצל ל-2 חברות בת (המותג החדש – “bond” עוסק במשלוחים באופן כללי ומיועד יותר לקהל העסקי בחו”ל). השירות מיועד לתושבי ת”א וכיום יש בו כ-25 מרכזי הפצה קטנים בעיר.

יתרונות: אספקה מהירה תוך מספר שעות, משלוח חינם, שירות לקוחות 24/7.

חסרונות: מיועד לתושבי תל אביב בלבד.

שוקיט

מושבניק

שירות אשר הוקם על ידי “אבי המושבניק”, העסק ממוקם במושב מצליח תוך שיתוף פעולה עם חוג מגדלים ביישובים באזור וביישובים שונים ברחבי הארץ.

יתרונות: משלוח מהיר באותו היום למזמינים עד השעה 11:00.

חסרונות: שימוש בחומרי הדברה (במסגרת המותר כמובן), מינימום הזמנה מעל 150 ₪.

מושבניק

עלה הביתה

שירות אשר הוקם על ידי ארבעה חברים מתחום החקלאות והקמעונאות.

יתרונות: ממשק נוח, סידור קטגוריות מוצרים באתר לפי יתרונות תזונתיים.

חסרונות: משלוחים לאזור המרכז והשרון בלבד בשלב הזה. משלוח בעלות 25 ₪. שימוש בחומרי הדברה.

עלה הביתה

נוי השדה

העסק בניהולה של נוי הדס, בת למשפחת חקלאים, מספק פירות וירקות טריים לקניה אונליין.

יתרונות: משלוחים מהירים מהיום להיום

חסרונות: שימוש בחומרי הדברה, אספקה בעיקר לאזור המרכז והשרון.

נוי השדה

כרמלה

עסק פיזי ותיק שהחל בדוכן בשוק הכרמל בתל אביב וכיום מספק שירות משלוחי פירות וירקות טריים אונליין.

יתרונות: פעילות כוללת יום שישי, מגוון מוצרים רחב (לא רק ירקות ופירות).

חסרונות: משלוחים באזור המרכז והשרון בלבד בשלב הזה. משלוח במחיר קבוע של 24 ₪.

כרמלה

Rexail

Rexail הינה פלטפורמה אשר פועלת עם חקלאים ברחבי הארץ אשר פותחה ע”י חברת קמעונאי און-ליין בע”מ היושבת בפארק המדע ברחובות. החקלאים העצמאיים משתמשים בפלטפורמה והצרכן מקבל את הסחורה מהספק הזמין והקרוב ביותר אליו.

*בנוגע לאיכות השירות והמוצרים – אנו ממליצים לעיין בחוות דעת הגולשים בערוצי הביקורות השונים (כגון: פייסבוק, כרטיס גוגל לעסק ועוד).

טבלת השוואה - שירותי הזמנת פירות וירקות אונליין

מדדYellowשוק בוקשוקיטמושבניקעלה הביתהנוי השדהכרמלהירק השדהמשק חביביאן
אזורי חלוקהאיסוף מסניף Yellow לבחירת הקונהרחבי הארץרחבי הארץרחבי הארץ בדגש על ערי המרכז והשרוןבעיקר באזור המרכז והשרוןבעיקר אזור המרכז והשרוןבעיקר אזור המרכז והשרון
זמן הגעהלמחרת, במידה וההזמנה בוצעה עד .20:00 שינויים בהזמנות ניתן לבצע עד השעה 16:59 יום לפני.תוך כ-24 שעות (פירוט באתר), ניתן לבחור זמני הגעה בהתאם לימי החלוקה באזור. פעילות בימים א'-ו'מהיום להיום (מועדים זמינים במעמד ההזמנה)באותו היום למזמינים עד 11:00. פעילות בימים א'-ה'פעילות בימים א'-ה' בשעות 13:00-21:00. לקבלת משלוח מהיום למחר יש להזמין עד השעה 21:00 יום לפני.מהיום להיוםפעילות בימים א'-ו'
עלות משלוחאיסוף מהסניף הקרוב. מינימום הזמנה 80 ש"ח.קניה עד 100 ₪ - 35 ₪. קניה מעל 100 ₪ - 18 ₪. לקוחות זהב משלמים מחיר קבוע של 18 ₪.חינם25 ₪, מינימום 150 ₪ להזמנה.25 ₪, חינם בקניה מעל 300 ₪18 ש"ח24 ש"ח
מחירי מוצרים*יקרבינונייקריקרבינונייקריקר
איכות מוצרים*בינוניתטובהבינוניתטובהטובהטובהטובה
ביטולים והחזרותלא ניתן לבטל או לבצע שינוי במידה ולא הגעתם במועד שנקבע.ניתן להחליף מוצרים פגומים. ניתן לבטל עסקה עד 3 מזמן קבלת המשלוחניתן לקבל זיכוי על מוצר פגום עד 48 שעות ממועד האספקהעד השעה 8:00 ביום המשלוחמשלוח חוזר בתוספת דמי משלוח נוספיםניתן להחליף/להחזיר תוך 24 שעות ממועד האספקהניתן להחזיר תוך קבלת זיכוי על המוצרים (מלבד עלות המשלוח)
שירות לקוחות זמין בשעות 08:00-22:0024/78:00-16:00. 16:00-20:00 - מענה אישי בנוגע למשלוח09:00-17:308:00-18:00 שירות טלפוני ובמייל08:00-19:00 בימים א'-ה' שישי עד 15:00
נשמח לשמוע מה דעתך

Leave a reply

דילוג לתוכן