מדריך קניה איביי

אודות איביי

איביי זוהי אחרת מזירות המסחר הראשונות והמצליחות בעולם. באתר ניתן לרכוש מגוון מוצרים אונליין, חדשים ומשומשים וכן לקנות מוצרים דרך שיטת מכרזים של מכירות פומביות, מי שיציע את ההצעה הטובה ביותר יוכל לרכוש את המוצר במחיר משתלם.

המדריך הבא ייעשה לכם סדר והיכרות עם איביי, בין אם את מתחילים או משתמשים קיימים.

איך נרשמים לאיביי?

כמו בכל אתר קניות אונליין יש ליצור חשבון משתמש לשם ביצוע כל הפעולות באתר. כמובן שמדובר בהרשמה חינמית פשוטה.

האתר הוא באנגלית כאשר לעת עתה אין גרסה בעברית, ניתן להיעזר בתרגום של דפדפן כרום במידה ואתה מתקשים נורא. אך בגדול ההמלצה היא (גם באתרים שיש להם גרסה עברית) לנסות ולהתמודד עם הגרסה האנגלית, לפחות בשביל עיון בפרטים ובתכונות החשובות כי התרגום לעברית הוא לעולם אינו מושלם במקרים האלו ולעיתים אתם יכולים לקבל מידע מוטעה עקב התרגום השגוי.

יש ללחוץ על כפתור הרשמה בו תמלאו פרטים בסיסיים הכוללים שם, סיסמא ומייל או לחילופין ניתן לבצע הרשמה דרך חשבון גוגל או פייסבוק. לאתר ניתן להיכנס דרך גרסת הדסקטופ או דרך המובייל באמצעות אפליקציה ייעודית לאתר בגרסאות אנדרואיד וios.

חיפוש מוצרים באיביי

  1. חיפוש כללי – אפשרות ראשונה היא חיפוש באמצעות תיבת החיפוש הכללית בה ניתן להזין שם מוצר, תוך כדי ההזנה תתבצע השלמה אוטומטית של מוצרים רלוונטיים על מנת לכוון אתכם בחיפוש המוצר המתאים. רצוי לדייק בשם המוצר על מנת לקבל תוצאות רלוונטיות מתוך כמות המוצרים העצומה אשר קיימת באתר. עם קבלת התוצאות יופיעו לכם קטגוריות שונות בהם נמצא המוצר כך שניתן לבחור בקטגוריה הרלוונטית עבורכם.
  2. חיפוש לפי קטגוריות – אפשרות שניה היא חיפוש דרך תפריט הקטגוריות הראשי. כל המוצרים מסודרים בהיררכיה מושקעת של קטגוריות ראשיות ותתי קטגוריות כך שניתן לנווט בין הקטגוריות הראשונות ולהגיע אל הקטגוריה הרלוונטית ביותר שם נמצא את המוצר אותו אנו מחפשים.

סינון תוצאות החיפוש – זהו החלק החשוב ביותר בתהליך החיפוש. חיפוש כללי ולפי קטגוריות יציג לנו אמנם מוצרים רלוונטיים עבורנו אבל אנחנו מעוניינים להגיע אל המוצר הרלוונטי ביותר! על מנת לעשות ניעזר באופציות הסינונים השונות ביניהם”

סינון לפי הצעות של מוצרים דומים אשר יופיעו לנו בתוצאות החיפוש מתחת לתיבת החיפוש

סינון לפי סוג מכירה – מכירה רגילה או מכירה פומבית

סינון לפי מוצרים חדשים

סינון לפי התוצאה הטובה ביותר (זוהי ברירת המחדל)

סינון לפי מחיר

מיון מוצרים לפי תכונות – כמו כן, ניתן למיין את המוצרים לפי תכונות מוצר באמצעות התפריט הצידי, למשל לפי סוג החומר, מותג, צב, מידות, טווח מחירים, משלוח חינם ועוד.

סינונים שימושיים:

לאחר שביצענו את החיפוש ניתן לסנן את התוצאות על מנת למצוא את המוצרים הרלוונטיים ביותר (בד”כ החיפוש הראשוני מציג לנו אלפי תוצאות ואנו מעוניינים בתוצאות הכי טובות עבורנו). ברירת המחדל ממיינת את המוצרים לפי רלוונטיות ואפשרויות הסינון אשר מופיעות בסרגל הצידי כוללות בין היתר:

  • משלוחים: משלוח חינם, משלוח לישראל, אמזון פריים (לקוחות הזהב של אמזון ), מותג, דירוג מוצר ומצב המוצר (אם חדש מהקופסא, אם במצב חדש, משומש ועוד).
  • סינונים כלליים בהתאם לסוג המוצר. למשל אם אנו מחפשים בגדים, יוצגו לנו אפשרויות של בגדים לנשים/גברים/ילדים, מידות שונות ועוד.

קניה חכמה של מוצרים באיביי

ביקורות – חוות דעת גולשים

אלמנט בסיסי וחשוב טרם קניית כל מוצר בין אם מדובר בחנות אונליין או קניה פיזית הוא ביצוע בדיקה של חוות דעת של קונים על המוצר. המוצרים באיביי מדורגים מ-1-5, כאשר ההמלצה היא לבחור מוצרים שהם באזור דירוג 4 ומעלה, לצד כמות ביקורות נכבדה. מספר ביקורות דל עלול שלא לשקף עבורנו את איכות המוצר באופן ריאלי יותר. ביקורות מועטות יכולות להיות גם שייכות למכרים של הסוחר שרכשו רק לשם מתן חוות דעת חיובית ובלי קשר.

משלוח

טרם הרכישה יש לבדוק את אופציות המשלוח, לבדוק אם המוצר כולל משלוח לישראל, האם ישנה אפשרות למשלוח חינם, מי השולח ועוד.

מחיר המוצר

המחיר הוא פרמטר חשוב, הרי זוהי הסיבה העיקרית בגללה אנו פונים לקניה באינטרנט מחו”ל ומוכנים לחכות את זמן המשלוח, אך יחד עם זאת – לא תמיד הזול הוא הקניה המשתלמת ביותר. האידיאל הוא למצוא את המוצר האיכותי ביותר לצד המחיר המשתלם ביותר. מוצר זול אך עם חוות דעת קונים בינונית אינו שווה את הסיכון וההשקעה. כמו כן, חשוב לבדוק מהו המחיר הסופי כולל המשלוח, ייתכן שמוצר מסוים יעלה יותר אך המשלוח יהיה זול יותר ובסופו של דבר הוא יהיה משתלם יותר ממוצר אחר שמוצג כזול יותר. כמו כן, ניתן להיעזר במידע של רכישות קודמות של המוצר שחיפשתם ע”י סימון V על מוצרים שנרכשו (SOLD LISTINGS) ובכך לקבל מידע על המחירים שקונים אחרים שילמו ולוודא כי אתם לא משלמים ביוקר.

כלי נוסף שאפשר להשתמש הוא כלי הגילוי (Explore)  המאפשר קבלת מידע אודות מוצרים שונים שנמכרו לפי קטגוריות שונות – כמות, מחיר ממוצע, כמה מוצרים הוצעו במצב חדש וכמה במצב משומש. כלי זה יכול לספק מידע רלוונטי גם למוכר וגם לקונה.

מעקב מחירים ומכירות של מוצרים

עוד דרך לאיתור מוצרים, או יותר נכון גם לתפעול הוא הכלי של איביי שמאפשר לראות כמה יחידות נמכרו של מוצר כלשהו, מהו המחיר הממוצע שהם נמכרו, כמה מוצרים נמצאים למכירה חדשים ומשומשים. למידע נוסף: explore.ebay.com

תכונות המוצר

בחלק זה ניתן לקבל מידע טכני על נתונים פיזיים שונים של המוצר, כגון: גודל ומידות, צבע, מצב המוצר – אם הוא חדש או משומש ועוד.

תיאור המוצר

כאן תקבלו מידע מפורט יותר אודות המוצר, פירוט על הייעוד שלו, אופן השימוש, המחשה באמצעות תמונות, סרטונים וכן מידע על אופן המשלוח ומידע חשוב נוסף.

מיסים

חשוב להבין את אופן תשלומי המיסים על קניות באינטרנט – מתי תשלמו מע”מ, מתי תצטרכו לשלם תשלומי מכס, מס קניה ועוד. אתם יכולים להיעזר במדריך ייעודי לנושא (בעברית) מטעם איביי:

חישוב מיסים ומכס עבור מוצר שקניתם באיביי >>

וכן להיעזר במדריך מיסי הקניה באינטרנט כאן באתר.

דרכים לאיתור מוצרים פופולאריים ודילים חמים

אזור דילים יומיים

דילים שווים של אותו יום, הכוללים מוצרים במחירים מתחת ל-10$, מוצרים שעומדים להיגמר מהמלאי ועוד.

למידע נוסף: www.ebay.com/globaldeals

המוצרים הנמכרים ביותר (Best Sellers)

מוצרים אשר נמכרו בכמויות הגדולות ביותר, דבר שיכולל לאותת על כך כי מדובר במוצרים איכותיים שהקונים שבעי רצון מהם. ניתן לסנן את הבחירה לפי תאריך ושעה. נניח המוצרים הנמכרים ביותר ב-24 השעות האחרונות.

נוסף: explore.ebay.com/popular

מוצרים חמים (טרנדיים)

מוצרים בעלי התעניינות גדולה ברמת כמות החיפושים לצד רכישות. לרוב מדובר במוצרים חדשים, מעניינים ובעלי ביקוש גבוה שנכנסו לאתר.

כלי הגילוי (Explore)

כפי שצוין לעיל, כלי המאפשר קבלת מידע שימושי אודות מוצרים שנמכרו באתר.

 explore.ebay.com/stories

 www.ebay.com/trending (דרך נוספת).

בחירת ספק / סוחר אמין באיביי

כפי שציינו בהקשר של החשיבות בצפייה בחוות דעת של קונים אודות מוצר מסוים, באותו אופן יש לבצע בדיקה אודות הספק ממנו אנחנו קונים את המוצר. זירת המסחר האינטרנטית פתוחה לכל, כך שכל אחד יכול להצטרף לזירה זו ולמכור מוצרים. כך שלא מן הנמנע שתיפלו על סוחר מפוקפק שמציע למכירה את המוצר בו את מעוניינים. אך ישנם מספר דרכים כדי להפחית באופן משמעותי את הסיכון, כך שהבחירה בספק תהיה אופטימלית, ביניהן:

  1. פידבק חיובי – מדד הפידבקים החיובים הוא נתון חשוב ומצביע על כמות הביקורות החיוביות מטעם הקונים כלפי המוכר, ההמלצה היא לבחור בספק בעל 95% ביקורות חיוביות לפחות, עבור כמות מכירות נכבדה (כלומר ציון גבוה עבור מכירות מעטות פחות משקף את איכות ואמינות המוכר כמו כמות מכירה של מאות ואלפי מוצרים).
  2. דירוג מוכר ו- TOP RATED SELLER – דירוג זה נמדד בעיקר על פי הפידבקים, כשכמובן המטרה היא לבחור בספק בעל הדירוג הגבוה ביותר. מוכר בעל דירוג גבוה יקבל את התג TOP RATED  SELLER אשר מצביע על אמינות המוכר ועל שביעות רצון הקונים מהשירות באופן כללי ומשירות המשלוחים בפרט. מוכר בעל תג זה בהחלט צריך לקבל אצלכם עדיפות בבואכם לקנות מוצר מסוים.
  3. בדיקת תגובתיות המוכר – ניתן ליצור קשר עם המוכר בכל נושא הקשור למכירת המוצר בו אתם מעוניינים, אם אלו שאלות טכניות על המוצר, אודות המשלוח ועוד. אל תהססו לפנות אל המוכר טרם הרכישה על מנת לקבל מידע נוסף אודות מידת השירותיות שלו, במידה והמוכר לא עונה באופן מהיר או עונה תשובות לקוניות הדבר צריך להדליק אצלכם נורה אדומה.

רכישה ואפשרויות תשלום באיביי

לאחר שביצענו חיפוש ובדיקות שונות אודות המוצר והמוכר ובחרנו במוצר האופטימלי עבורנו כעת הגיע זמן הרכישה!. הרכישה מתבצעת באופן פשוט וסטנדרטי > לוחצים על כפתור הרכישה (But it now)   ועוברים אל מעמד הרכישה, בו תצטרכו להזין את הפרטים האישיים שלכם הכוללים בין היתר כתובת מעודכנת וטלפון, זאת במידה ולא מילאתם אותם מראש.

כעת הגיע הזמן לשלם. באיביי ניתן לשלם באמצעות כרטיס אשראי או באמצעות חשבון הפייפל. לבחירתם – ניתן לשמור את הפרטים באתר לכניסה הבאה שלכם (פחות מומלץ). לאחר הרכישה תקבלו אישור עסקה במייל ובמקביל המוכר יקבל הודעה על ההזמנה שלכם על מנת להכין את המוצר למשלוח.

מעקב משלוחים והזמנות

לאחר הרכישה ניתן לצפות בכל המוצרים שהזמנתם באזור האישי שלכם (My Ebay) ולצפות בהיסטוריית ההזמנות תוך קבל מידע וסטטוס על המוצר – האם הוא שולם, נשלח. בנוסף לכך, באזור זה ניתן לבצע פעולות שונות הנוגעות לכל מוצר כמו חשבוניות, ביטול מוצר, יצירת קשר עם המוכר ופתיחת דיספוט ועוד.

על מנת לעקוב בצורה מדויקת על המשלוחים שלכם ניתן להיעזר באזור האישי כדי לקבל פרטים אודות זמן ההגעה המשוער וגם את מספר המעקב של חברת השילוח. יש לבקש מספר מעקב בינלאומי, אותו ניתן להזין גם באתרים בינלאומיים יעודיים לביצוע מעקב משלוחים וכן בדואר ישראל.

הגנת הצרכן ופתיחת דיספוט (מחלוקת)

אייבי, כזירת מסחר אונליין אמינה המשרתת לקוחות מכל העולם מחוייבת לספק הגנה לצרכן. הגנה זו כוללת בין היתר:

אחריות המוכר – אמנם החנות פתוחה לכל אך כל מוכר שפותח חנות מוצרים באתר מחויב לספק אחריות ותנאים מוגדרים אודות ביטול עסקה כולל החזרת הכסף לקונה במקרים מסוים אשר מפורטים בעמוד המוצר. כמו כן, ניתן ליצור קשר באופן ישיר עם כל מוכר כפי שצוין לעיל.

הגנה מטעם איביי – איביי מספקת הגנה, מעין ביטוח על מוצר שאתם רוכשים בחנות ותחזיר לכם את עלות המוצר כולל המשלוח, זאת בתנאי שתפתחו דיספוט באופן מסודר:

  • ראשית כל יש לפנות אל המוכר, במקרים רבים הבעיה יכול להיפתר ולהסתכם בפניה זו
  • את הפניה אל המוכר יש לבצע עד 30 יום לאחר ההגעה או הצפי של ההגעה.
  • במידה ואין מענה מצד המוכר או אם לא נמצא פתרון המקובל עליכם תוך 3 ימים ניתן לפתוח בבקשת דיספוט.

איך מגישים את בקשת הדיספוט?

באיביי פתיחת הדיספוט היא מול המוכר, באזור הפניה אליו יופיע לכם כפתור בקשת עזרה מאיביי – “Ask us to step in and help”..

מכירה פומבית באיביי - כיצד נרשמים ומה חשוב לדעת?

אזור ייחודי אצל איביי הוא אזור המכירות הפומביות, כלומר אזור מכרזים בו מוצעים מוצרים שונים למכירה לפרק זמן מסוים כאשר בפרק הזמן הזה המשתמשים יכולים להציע הצעות מחיר עבור מוצר מסוים כאשר הצעת המחיר הגבוהה ביותר תאפשר למציע לרכוש את המוצר במחיר שהוא נקב (לא בדיוק נסביר עוד רגע).

על מנת להצטרף למכרזי המכירה הפומבית יש לחפש את המוצר כמו במכירה הרגילה ובתוצאות החיפוש יש לסנן ולבחור את המוצרים שמשתתפים במכירה פומבית ((Auction

לשיטה זו יש 2 יתרונות:

  1. ניתן לזכות במכרזים אלה וליהנות ממוצר במחיר זול יותר מהמחיר הרגיל.
  2. במידה וזכיתם במכרז לא תמיד אתם צריכים לרכוש את המוצר במחיר המדויק שנקבתם, אלא במחיר נמוך יותר. לדוגמא: במידה והצעתם לרכישת מוצר במחיר של 100 דולר והמציע הבא אחריכם הציע 90 דולר, אתם צריכים לשלם סכום של דולר אחד בלבד בסופו של דבר, כלומר ההצעה שלכם הופכת למחיר הנמוך ביותר מעבר למחיר שהבא אחריכם הציע.

החסרונות של השיטה היא שצריך פשוט סובלנות וזמן, לא תמיד מציעים את המוצר שרצינו ויש תחרות. כמו כן, תמיד צריך לבדוק את המחיר הזול והמשתלם ביותר של המוצר במכירה רגילה על מנת לבצע רכישה משתלמת. רוב ההגרלות כוללות גם מחיר מינימום התחלתי.

יש לציין כי מדובר במכירה לכל דבר, ואם זכיתם – זכיתם!. האפשרות היחידה לביטול היא יציאה מן ההגרלה עד 12 שעות לפני הסיום, או פחות מכך דרך פניה אל המוכר שאין לו שום מחויבות לעשות זאת.

שירות לקוחות איביי

ניתן ליצור קשר עם מרכז שירות הלקוחות של איביי בכל שאלה ובקשה דרך האימייל בלבד באמצעות העמוד הבא:

www.ebay.com/help/email

יש לבחור מתוך האפשרויות השונות את הנושא הרלוונטי, כאשר יוצעו לכם באופן אוטומטי תשובות לשאלות נפוצות בנושא ובמידה ולא מצאתם את מבוקשכם ניתן ללחוץ על כפתור שליחת אימייל בו יש לכתוב במפורט אודות הבקשה. את התשובה תקבלו לרוב דרך 24 שעות.

נשמח לשמוע מה דעתך

Leave a reply

דילוג לתוכן