מדריך קניה עלי אקספרס

אודות אלי אקספרס

עלי אקספרס הוא אתר קניות באינטרנט אשר עלה לאוויר לראשונה בשנת 2010 ע”י חברת עלי באבא (ALIBABA). האתר מהווה פלטפורמה עבור חברות וספקים סינים לשם מכירת סחורה עבור מדינות זרות מחוץ לסין. מדובר בזירת המסחר המקוונת מהגדולות בעולם המספקת מגוון עצום של מוצרים בגוון מחירים, החל ממוצרים שעלותם הינה פחות מ-1$. בין המוצרים המוצעים לקניה בחנות: בגדים, כלי בית, חלקי חילוף לרכב, מוצרי חשמל ועוד.

המדריך הבא נועד לכל משתמש בעלי אקספרס, בין אם אתם משתמשים חדשים או קיימים והוא נועד לספק לכם את כל המידע אודות האתר המצליח לשם ביצוע קניה חכמה וניצול מיטבי של זירת המסחר המצליחה. אז קדימה, בואו נקפוץ למים, צעד אחר צעד:

איך נרשמים לאלי אקספרס?

הסבר אודות פתיחת חשבון באלי אקספרס וביצוע הגדרות ראשוניות

ראשית, יש להיכנס אל האתר הרשמי של אלי אקספרס, אתם יכולים להיכנס ישירות דרך הלינק הבא אשר מעביר אתכם ישירות לעמוד ההרשמה:

ההרשמה כמובן הינה חינמית לחלוטין, החבר’ה מאלי אקספרס (ושיהיה להם לבריאות) עושים מספיק כסף מהשימוש בפלטפורמה כך שאין להם צורך בדמי הרשמה. (לאחר ההרשמה כשתרצו להתחבר שוב לאתר תוכלו לעשות זאת דרך רשתות חברתיות כמו פייסבוק ו-VK ע”י לחיצה על כפתור התחבר/sign in).

אז מה ממלאים בתהליך ההרשמה הראשוני: (בשלב זה אין צורך במתן פרטי כרטיס אשראי או אמצעי תשלום אחר)

  • דואר אלקטרוני (יש להשתמש בדואר האלקטרוני אמיתי וזמין אליו יישלח אליכם מייל לאימות ההרשמה)
  • שם פרטי ומשפחה
  • סיסמא
  • אישור תנאי שימוש

אגב לאתר כמובן יש אפליקציה בגרסאות אנדרואיד ו-IOS. לשימושכם מכל מכשיר.

נרשמתם? מזל טוב! כעת נגיד מספר הגדרות ראשוניות שישמשו אותנו באופן קבוע באתר:

 

הגדרת שפה

ניתן להשתמש באתר באיזו שפה כשאתם רוצים כאשר שפת ברירות המחדל של האתר היא אנגלית. ניתן להחליף את השפה לעברית ע”י לחיצה על כפתור שפה (Languange) בתפריט העליון בצד ימין. יש לקחת בחשבון כי השפה העברית באתר מתבצעת ע”י תרגום אוטומטי, כך שבמידה ואינכם שולטים בשפה האנגלית זה יכול לשמש לכם כעזר, אך יחד עם זאת צריך להבין כי מדובר בתרגום לא מלא ולעיתים ייתכנו טעויות בתרגום שעלולות ליצור בלבול.

הגדרת מדינה ומטבע למשלוח

יש לבחור את שם המדינה אליה המוצרים שתזמינו יישלחו ולבחור במדינת ישראל וכן במטבע הישראלי שקל/ILS. ההמלצה היא להגדיר את מטבע הפאונד הבריטי אשר מוזיל את עלות הקניה זאת עקב שער החליפין הנוכחי. (באופן כללי מומלץ תמיד לעשות בדיקה של שער החליפין הנוכחי, דבר שניתן לעשות בנקל באמצעות אפליקציה ייעודית, כגון: אפליקציית שער חליפין

הגדרת כתובת למשלוח

נלחץ על כפתור הכתובת שלי למשלוח/My Shipping Address ובה נזין את הפרטים האישיים הכוללים שם, טלפון הכולל את קידומת המדינה (+972) וכמובן את הכתובת המדויקת והמלאה למשלוח, כאשר ניתן להוסיף מספר כתובות אשר יהיו שמורות במערכת האתר (למשל הגדרת כתובת למשלוח עבור בן/ת הזוג) ובהן נוכל להשתמש עת יעלה הצורך. חשוב – יש למלא את הפרטים באותיות לועזיות בלבד לשם מניעת בעיות במשלוח.

אזור הפרופיל האישי

לאחר ההרשמה וביצוע ההגדרות הראשוניות כדאי לעשות היכרות ראשונית באזור הפרופיל האישי שלנו – My Aliexpress, באזור זה נוכל לנהל את כל המידע הנוגע לחשבון המשתמש שלנו באתר, כגון: ניהול הזמנות, קופונים, רשימת משאלות, כתובת למשלוח, ניהול דוחות, ניהול פרטים אישיים, משוב ועוד..

נרשמנו, הגדרנו, כך שכעת הגענו לחלק המעניין:

חיפוש מוצרים באלי אקספרס

חיפוש מוצר כמו פעולה פשוטה שבה רושמים בתיבת החיפוש את המוצר בו אנו מעוניינים ופשוט בוחרים את ההצעה המתאימה לנו מבין ההצעות אשר עולות מתוצאות החיפוש. אז זהו, שממש לא – באתרי קניות גדולים כמו אלי אקספרס, חיפוש נכון ויעיל הוא כלי עיקרי בתהליך של קניה חכמה, מיומנות אשר יכולה לסייע לכם לבצע מגוון קניות לאורך הדרך ובכך לחסוך כסף רב לצד ביצוע קניה של מוצרים איכותיים.

אז איך מחפשים מוצרים באתר אלי אקספרס?

חיפוש כללי

החיפוש הכללי הינו חיפוש אשר אתם מבצעים בתיבת החיפוש שבתפריט העליון. תוך כדי רשימת המוצר המחופש תקבלו מגוון השלמות אוטומטית לחיפושים נפוצים כדי להקל עליכם בחיפוש המוצר הרלוונטי. לאחר החיפוש, לצד המוצרים מצד שמאל תופיע טבלה המציגה קטגוריות רלוונטיות שונות הנוגעות למוצר וניתן לבחור בקטגוריה המתאימה ביותר עבורכם לקבלת תוצאות ממוקדות ורלוונטיות יותר. כמו כן מתחת לתיבת החיפוש יופיעו חיפושים קשורים בדומה להצעות החיפוש בגוגל שבתחתית הדף. ייתכן שדרכם תמצאו את מה שחיפשתם.

חיפוש לפי קטגוריות בתפריט הראשי

אלי אקספרס אתר מסודר מאוד היררכית כך שניתן לעבור על היררכיית הקטגוריות בצורה מסודרת, לעבור על הנושאים השונים ולבחור בקטגוריה הרלוונטית ביותר עבורכם.

ביצוע סינונים ומיונים

עם קבלת תוצאות החיפוש יופיעו לכם מוצרים רלוונטיים אותם ניתן לסנן ע”פ פרמטרים שונים, כגון: לפי מחיר, תאריך העלאת המוצר, מספר הזמנות כאשר ברירת המחדל היא סידור המוצרים על פי ההתאמה ביותר של אלגוריתם החיפוש לחיפוש שהזנתם. כמו כן, ניתן לבצע סינון לפי טווח מחיר, מדינה ממנה יתבצע המשלוח, בחירה לפי רמת דירוג של 4 כוכבים ומעלה (מומלץ!) ואפשרויות משלוח: מהיר, חינמי והחזר חינמי.

חיפוש מוצרים באלי אקספרס

כמובן שברוב המקרים אתם יודעים איזה מוצר אתם מחפשים מבחינת תכונות וצורך. אך יש כמה פרמטרים כלליים שחשוב לבדוק שיסייעו לכם בבחירת מוצר איכותי ובמחיר משתלם, הנה העיקרים שבהם:

ביקורות קונים

כפי שצויין לעיל – ניתן לסנן ביקורות גולשים מדירוג של 4 כוכבים ומעלה וברור לכם למה. אין שום סיבה שנזמין במיוחד מחו”ל שקיבלת חוות דעת נמוכות או בינוניות במקרה הטוב. סינון זה אוטומטית יוריד בפנינו תוצאות פחות רלוונטיות ונוכל להתמקד במוצרים שדורגו גבוה ונמצאו כאיכותיים על ידי מרבית הקונים בחנות המקוונת.

מחיר

כמובן שהמחיר הוא שיקול מרכזי בקניית מוצר מחו”ל, אין טעם להזמין מוצר בעלות גבוהה מחו”ל שיגיע אלינו במשלוח לאחר זמן רב יחסית. באתרים כאלה מחיר זול מדי עלול להדליק נורה אדומה, לכן המחיר הוא רק פרמטר נלווה לשאר הפרמטרים.

כלומר, במידה ונראה מוצר במחיר זול עם ביקורות בינוניות או עם מספר ביקורות מאוד נמוך (שלא בטוח שמדובר בקונים אמיתיים, לעיתים מוכרים בחנות נעזרים במכרים  או בשירותים שונים שעוסקים בנושא רק לשם מתן הביקורת) לעומת מוצר עם מחיר דומה או אף קצת יקר יותר אך עם ביקורות רבות יותר וטובות יותר ההמלצה היא תמיד ללכת על האופציה השניה והבטוחה יותר. המשפט המוכר והידוע תופס כאן בהחלט – לפעמים הזול עולה מאוד ביוקר! לא הייתם רוצים לקחת סיכון ולרכוש מוצר שלא ברור מה טיבו.

תכונות המוצר

כל מוצר שעולה באלי אקספרס כולל ציון מס’ תכונות שעל המוכר חייב לציין, אם זה החומר ממנו עשוי המוצר, מידות ופרטים נוספים. חשוב לבדוק את הנתונים האלו על מנת להזמין מוצר מתאים.

תיאור המוצר

בנוסף לתכונות, יש תיאור נרחב יותר על המוצר המציג פיצ’רים שונים, תמונות וסרטונים להמחשה, הסבר אודות השימוש במוצר ופרטים רלוונטיים נוספים.

חיפוש מוצרים פופולאריים ודילים חמים

המוצרים הנמכרים ביותר – המוצרים שנמכרו בכמויות הגדולות ביותר במהלך השבוע האחרון, מסודרים לפי קטגוריות.
sale.aliexpress.com/bestselling

המוצרים החמים ביותר – מוצרים טרנדיים, לרוב מדובר במוצרים שנמכרים בצורה גדולה בתקופה מסוימת, אם זה עקב חג מסוים, עונה מסוימת או מוצר חדש ומעניין שנכנס לשוק ולמכירה באתר. כאן תוכלו גם למצוא מוצרים זולים במחיר של עד 10$.
sale.aliexpress.com/hot-products

Flash deals מוצרים במחיר הטוב ביותר ב-30 הימים האחרונים תוך התאמה חכמה של התוצאות למוצרים שחיפשתם באתר.
flashdeals.aliexpress.com

Brand Zone – כפי שהשם מעיד, מדובר בזירה של המותגים באתר. רשימה מסודרת של כל המותגים לפי קטגוריות, מוצרים חדשים ועוד.
brandzone.aliexpress.com

גאדג’טים – כאן תמצאו כל מה שקשור לגאדג’טים ולמוצרים חדשניים.
 techdiscovery.aliexpress.com

בחירת מוכר / ספק

  • כמות פידבקים (Feedback Level)
  • ציון פידבקים חיוביים (Feedback Score) – מוטב לא לבחור מוכר שיש לו ציון הפחות מ-95%. כניסה ללשונית הפידבק בעמוד הפרטים של המוכר תתן לנו תמונה מלאה יותר והיא תכלול גם נתוני פידבק הנוגעים בין היתר להתאמה בין תיאור המוצר בחנות למוצר שקיבלנו בפועל, מהירות משלוח ותקשורת עם הלקוח – נתון חשוב שיש לקחת בחשבון וגם לבדוק אותו בפועל על ידי יצירת קשר עם המוכר רק לשם הבדיקה.

וכן לפי פרק הזמן שהמוכר נמצא בחנות (משתמשים ותיקים זוכים כמובן לרייטינג גבוה יותר כי זה מחזק את האמינות והסמכותיות של המוכר).

את הנתונים ניתן לראות בצד העליון שבעמוד המוצר. כמו כן, בנוסף לדירוג הכללי מצורפת תווית רייטינג בצורת מדליה/יהלום/כתר כאשר כל תווית מקבלת דירוג של 1 עד 5 של אותה תווית כאשר הדירוג השישי מקפיצה את התווית הנוכחית לתווית הבאה, כאשר הדרגה הגבוהה ביותר היא תווית הכוללת 5 כתרים.

בחירת מותג

במקרים רבים ניתן לרכוש את המוצר ישירות מחנות היצרן באליאקספרס, ניתן לבצע השוואת מחירים ובדיקה כללית על נתוני המוצר ואפשרויות המשלוח ובמידה ומדובר בעסקה משתלמת תמיד מומלץ לבצע את ההזמנה דרך המותג ולהבטיח את מקוריות המוצר. גם למותג ישנה תווית המצביעה על כך כי אכן מדובר במותג או במשווק מורשה וכן דירוג, כאשר כמובן מומלץ לבחור מותג עם דירוג גבוה ((Top Brand. את התווית הזאת ניתן לראות בחלק העליון של המוצר.

כך תבדילו בין החיקוי למקור

במקרים בהם אנו מעוניינים לרכוש מוצר יוקרתי של מותג ההמלצה היא לבצע את הקניה ממוכר הנושא את תו המחויבות למקוריות –  Genuine Guaranteed(תו עם האות G על גבי רקע לבן), המצביע כי המוכר נמצא אמין ומוצריו נמצאים תחת פיקוח של אלי אקספרס. דרכים נוספות להימנע מחיקויים היא לראות אם ביטויים כמו Original  או Authentic מופיעות במוצר, דבר שאסור לציין במוצר שאינו מקורי. כמו כן יש לשים לב לשם המותג מכיוון שישנם ספקים המשתמשים בשמות הדומים לשם המותג המקורי כשלמעשה מדובר בחיקוי, כמו למשל ADIDOS במקום ADIDAS וכדומה.

מיסים

החוק בישראל קובע כי הזמנה משלוח מחו”ל מעל לסכום של 75 דולר מחייבת בתשלום מע”מ ומעל 500 דולר יש לשלם מכס על המוצר.

משלוח

טרם ההזמנה חשוב מאוד לבדוק באופן יסודי את כל הפרטים אודות המשלוח:

עלות

לא הייתם רוצים הפתעות ולגלות כי המחיר של המוצר שהזמנתם יוקפץ בתוספת עלות המשלוח. יש לוודא מראש את עלות המשלוח ולחשב זאת יחד עם עלות המוצר.

אופן המשלוח

אם זה באמצעות דואר רגיל או באמצעות חברת שילוח (ובמקרה כזה חשוב לבדוק באיזו חברה מדובר והאם היא אמינה) או דרך שליחה מהירה באמצעות שירות EMS דרכה תצטרכו לשלם עמלות.

מועדי אספקה

ניתן גם לבחור אפשרות של משלוח מהיר בעלות גבוהה יותר, לעיתים זה משהו שיכול להיות משתלם עבורכם, הכול בהתאם למידת הצורך שלכם.

חשוב גם לקבל את מספר המעקב מטעם המוכר ולעקוב אחריו (לעיתים לוקח מספר ימים עד שמופיע סטטוס מעקב ההזמנה). חשוב לוודא כי מספר המעקב תקין וכי תהליך המשלוח נכון ושלא שולחים את המוצר שלכם ליעד אחר. במקרים כאלו יש לפתוח דיספוט – מחלוקת/סכסוך (פירוט בהמשך).

פתיחת דיספוט (מחלוקת / סכסוך) והגנת הצרכן

ניתן גם לבחור אפשרות של משלוח מהיר בעלות גבוהה יותר, לעיתים זה משהו שיכול להיות משתלם עבורכם, הכול בהתאם למידת הצורך שלכם.

חשוב גם לקבל את מספר המעקב מטעם המוכר ולעקוב אחריו (לעיתים לוקח מספר ימים עד שמופיע סטטוס מעקב ההזמנה). חשוב לוודא כי מספר המעקב תקין וכי תהליך המשלוח נכון ושלא שולחים את המוצר שלכם ליעד אחר. במקרים כאלו יש לפתוח דיספוט – מחלוקת/סכסוך (פירוט בהמשך).

מספר נקודות חשובות:

  • במקרה של בעיה במוצר חשוב לפתוח את הדיספוט תוך 15 ימים מרגע הגעת המשלוח
  • ישנו פרק זמן הגנה של 60 יום מאז שליחת המוצר כדי להגיש דיספוט, במידה ולא עשיתם זאת המוצר נחשב כהתקבל באופן אוטומטי והכסף יועבר למוכר ולא תוכלו לפתוח יותר דיספוט.
  • ניתן לפנות למוכר ישירות, אשר ייתן לכם מענה ויפתור לכם את הבעיה מבלי צורך בהתערבות של אלי אקספרס. במידה ולא הגשתם את הדיספוט בזמן פניה למוכר יכולה להיות הצ’אנס האחרון שלכם וכדאי לעשות ניסיון.

רכישה ותשלום

לאחר שביצענו את כל הבדיקות ובשעה טובה בחרנו במוצר שאנו רוצים ניתן לבצע את הרכישה. עלינו לבחור את דגם המוצר הרלוונטי, צבע וגודל או ללחוץ ישירות על קנה עכשיו –   “Buy Now” ולעבור לסל הקניות לשם ביצוע הרכישה ולבחירת כמות היחידות של המוצר. אתם תצטרכו למלא פרטים אישיים (במידה ולא מילאתם עד כה), הכוללים בין היתר כתובת, שם מלא, מיקוד ועוד. חשוב להפקיד לרשום בצורה נכונה את כל הפרטים באנגלית.

כעת נעבור לתשלום, אופציות התשלום העומדות בפנינו באתר הן:

  • כרטיס אשראי בינלאומי
  • שירות פייפל-Paypal
  • כרטיס אשראי נטען של בנק הדואר או חברת Payoneer
  • העברה בנקאית (מעל 20 דולר)
  • Western Union (מעל 20 דולר)
  • ההמלצה להשתמש דרך שירות תשלום אמין ובטוח.

מעקב משלוחים והזמנות

ניהול ומעקב הזמנות – כדי לנהל מעקב של ההזמנות יש להיכנס אל ללשונית ניהול הזמנות (My Orders), לבחור בהזמנות שלי ושם לקבל מידע מקיף על כל מוצר שרכשתם וכן את הסטטוס שלהם:

המתנה לתשלום – המוצר כעת תחת טיפול של אליקספרס אשר מבצעת סליקה ומקבלת תשלום.

המתנה למשלוח – ההזמנה עבר למוכר ובהמתנה לתשובתו

המתנה להגעה – המוצרים בדרך אליך

סכסוכים – במקרים בהם המוצר לא סופק ואתם מעוניינים לפתוח בקשת סכסוך.

מעקב משלוחים – גם כאן אנו ניכנס להזמנות שלי ונבחר באופציה של מעקב הזמנה ולבחור את המוצר הרלוונטי. כאן נקבל את כל הפרטים אודות סטטוס המשלוח. חשוב לוודא שקיבלנו את קוד המעקב דרך המוכר (קוד בינלאומי בן 13 ספרות) אותו ניתן להזין גם באתרים שונים המבצעים מעקב כללי על משלוחי מוצרים, ביניהם:

מעקב משלוחים של דואר ישראל – (כולל שירות EMS, כשניתן להזין את הקוד גם באתר EMS)

www.17track.net

global.cainiao.com

שירות לקוחות אלי אקספרס

פנייה אל מרכז השירות

פנייה אל מרכז שירות לקוחות בכתובת: aliexpress.com/buyercenter

יש לבחור בנושא המתאים ולהתחיל בשיחת צ’אט עם הנציג (יש להמתין בסובלנות למענה האנושי). הצ’אט פועל במתכונת 24/7, כך שניתן לבצע בכל עת.

פנייה במייל

פנייה זו רלוונטית לנושאים כספיים בלבד.

טלפון אלי אקספרס

זה היה יכול להיות אמצעי תקשורת שימושי, אך לצערנו אלי אקספרס אינה מספקת שירות באמצעות הטלפון.

נשמח לשמוע מה דעתך

Leave a reply

דילוג לתוכן